RSS

شروعی که کاش خاتمه بود

Wednesday, December 26, 2007

این وبلاگ تنها وبلاگیه که از درست کردنش احساس بدی بهم دست داد. کاش هیچ وقت مطلبی توش نوشته نشه و ای کاش همه به قوانین کپی رایت احترام بگذارند.
هدف از ایجاد این وبلاگ معرفی کسانی است که به قوانین کپی رایت احترام نمی گذارند و مطالب دیگران را به اسم خودشان می نویسند و یا منبعی را ذکر نمی کنند.
اگر مطلبی در جایی چه مال خودتون چه مال دیگران دیدید که قوانین کپی رایت در موردش رعایت نشده بود آدرس منبع اصلی و سایت یا وبلاگ ناقض کپی رایت رو به آدرس ایمیلی که در گوشه وبلاگه بفرستید تا در اینجا اون وبلاگ معرفی بشه .
هدفم اینه که به سلامت محتوای فارسی در وب کمک کنم .
می تونید فید این وبلاگ رو به خبرخوانتون اضافه کنید تا از آخرین اخبار نقض کپی رایت باخبر بشید و ناقضان کپی رایت رو بشناسید.
* این وبلاگ هر روز یک بار آپدیت می شود.

5 comments:

Bahram said...

من از این سایت استفاده میکنم

پوسته زیبایی انتخاب کردی

در مورد قوانین حق مولف هم بنویس یا ترجمه این صفحه را اضافه کن

Anonymous said...

به نظر من گیک ها باید با کپی رایت بجنگند! نه اینکه وبلاگ راه بندازن برای رسوایی ملت

این نظر من بود

Anonymous said...

نظر من اینه که خیلی از مردم اصلا نمی دونن این کار غلطه.
دلیلش هم اینه که وبلاگنویسی خیلی آسونه و هر بچه مدرسه ای می تونه یه وبلاگ بسازه، بعد مطالب جالبی که پیدا می کنه توی وبلاگش می ذاره تا دوستانش بخونن. (شاید اصلا قصد استفاده تجاری یا سود بردن از این کار رو هم نداشته باشه، حتی معروفیت وبلاگ هم براش مهم نباشه) به همین سادگی: چون نمی دونن این کار غلطه، انجامش می دن. من تجربه زیادی در این مورد دارم: وبلاگرهای زیادی (شاید 10 مورد) بودن که بعد از اینکه باهاشون تماس گرفتم و این مسئله رو بهشون گوشزد کردم، ضمن اظهار بی اطلاعی از این موضوع، عذرخواهی کردن و لینک منبع رو زیر مطالبشون اضافه کردن.

1- شما که مخاطبان زیادی دارید باید یه جنبشی راه بندازید و این مسائل رو آموزش بدید.

2- همچنان نظر من اینه که اول با شخص خاطی تماس بگیرید، اگر کارش رو اصلاح نکرد، بعد رسواش کنید. ولی اگر هم گوش نمی دید، حداقل بعد از اینکه اسم سایتی اینجا نوشته شد، باهاشون تماس بگیرید. (ترس از آبرو ریزی و امید به حذف شدن از این لیست، باعث می شه مطلب قبلی رو درست کنن و در آینده هم دنبال این کار نرن(.

3- به دلیل شیوع بسیار زیاد نقض کپی رایت، سایت های زیادی هستن که زیر مطلبشون لینک منبع رو ذکر کردن، ولی... غافلن از اینکه اون سایتی که به عنوان منبع زیر مطلب اسمش درج شده در واقع خودش اون مطلب رو از جای دیگه دزدیده!

4- زیاد شدن تعداد گروه های تفریحی در یاهو (Mailing Lists) باعث می شه خیلی سریع مطالب جالب از این طریق پخش بشن بدون اینکه اسمی از نویسنده اصلی برده بشه. اون جنبش آگاه سازی که توی مورد 1 اشاره کردم باید در مورد مسئولین این گروه ها اعمال بشه.

5- زیاد پیش اومده که مطلبی از طریق ای میل به دست من رسیده. وقتی سعی کردم منبعش رو پیدا کنم (سرچ گوگل) با 100 ها وبلاگی روبرو شدم که همه این مطلب رو در وبلاگشون درج کردن! در واقع برای فهمیدن اینکه کدوم سایت/وبلاگ برای اولین بار مطلبی رو منتشر کرده باید چند تا کارآگاه خصوصی استخدام کنیم! اگر راه حلی برای این کار بلدید خوشحال می شم بدونم.

6- سایت حادثه قیطلره!

thief finder said...

امین جان سلام ، از وقتی که گذاشتی و نظر خوبت ممنونم . هدف معرفی شاه دزد هاست نه کسانی که اصلا مطرح نیستند و یا یک وبلاگ معمولی دارند و این هدف تا زمانی که یک آموزش درستی نباشه تغییر نخواهد کرد.
در مورد تماس گرفتن ، تجربه نشون داده جز وقت تلف کردن نتیجه ای نداره ، به هر حال چون این وبلاگ رو یک نفره دارم اداره می کنم و 3 وبلاگ دیگه هم دارم که به روزشون می کنم یه کم برام سخته که با تک تک این افراد تماس بگیرم اما این توجیه خوبی نیست و سعی می کنم اگر کسی تصمیم به کمک گرفت با کمک اون این کار رو بکنم.
در مورد مسدود بودن سایت حادثه هم اطلاع دارم و به همین دلیل لینک مستقیم ندادم.
موفق باشید.

Anonymous said...

سلام.
چه کار خوبی کردی شما!
من هم چند روز پیش داستانی نوشتم و در اینجا گذاشتم: http://www.littlefish.blogfa.com/post-55.aspx
در بالاترین هم درج شد و امتیاز بدی هم نیاورد.
اما در کمال تعجب دیدم که در اینجا
http://blog.360.yahoo.com/blog-NRsNjaM3erREyD778cvELsfktw--?cq=1&p=16#comments
داستان من بدون ذکر منبع درج شده و ایشان با نوشتن مطالب دروغ سعی می کند که مرا نویسنده این مطلب نشان ندهد!
من این دزد اینترنتی را معرفی کردم. اما چه سود!